.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نظرشوراي نگهبان درموردوزارتخانه بدون وزير

سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به بررسي درخواست تفسير اصل ۱۳۵ درباره سرپرستي رييس جمهوري بر وزارتخانه هاي بدون وزير، تفسير اين نهاد از اين اصل قانون اساسي را اعلام كرد و در عين حال از رسانه‌ها و افراد خواست كه به جاي شوراي نگهبان صحبت نكنند.

** توصيه جدي به برخي افراد و رسانه‌ها
عباسعلي كدخدايي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا در پاسخ به سووالي درباره اعلام نظر برخي افراد درباره نظرات اعلام نشده شوراي نگهبان و انتشار اين مباحث در رسانه ها به اين افراد و رسانه ها به طور جدي تذكر داد كه بجاي شوراي نگهبان صحبت نكنند.
وي خاطرنشان كرد كه نظرات شوراي نگهبان فقط از زبان سخنگو، اعضا و يا از طريق سايت اينترنتي و روابط عمومي اين شورا اعلام مي شود.
كدخدايي تاكيد كرد: هر گونه اظهار نظر به جاي اعضاي شوراي نگهبان و سخنگوي اين نهاد فاقد اعتبار است.

** تفسير اعلامي شوراي نگهبان در مورد تصدي وزارتخانه‌هاي بدون وزير

وي در ادامه در خصوص تفسير شوراي نگهبان در مورد سرپرستي وزارت نفت افزود:‌ به دنبال طرح سووالات متعدد از شوراي نگهبان در زمينه اين كه آيا تصدي وزارتخانه هايي كه وزير ندارند براي شخص رييس جمهوري امكان پذير است يا خير، سووالي در قالب تفسير اصل ۱۳۵ در جلسه شوراي نگهبان مطرح شد.

وي اعلام كرد: اعضاي شوراي نگهبان در اين زمينه اظهار نظر كردند كه با توجه به اصول متعدد قانون اساسي و ظهور ذيل اصل ۱۳۵ و سابقه تاريخي وضع آن، رييس جمهوري نمي تواند شخصا سرپرستي وزارتخانه هايي كه وزير ندارند را برعهده گيرد.

سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به اين پرسش كه چرا اين شورا در زمان سرپرستي رييس جمهوري بر وزارت اطلاعات در سال ۱۳۸۸ چنين تفسيري را مطرح نكرد نيز گفت: آن زمان اين موضوع به صورت رسمي به شوراي نگهبان اعلام نشده بود.

خبرنگار ايرنا در ادامه پرسيد: زماني كه اصل ۱۳۵ مي گويد رييس جمهوري مي تواند سرپرستي را واگذار كند، آيا به طريق اولي شخصا نمي تواند آن را برعهده گيرد؟

كدخدايي در پاسخ گفت: در اصل ۱۴۱ سابق قبل از بازنگري، نخست وزير از اين اختيار برخوردار بود و مي توانست شخصا تصدي وزارتخانه هاي بدون وزير را برعهده گيرد.

وي با اشاره به اين كه ذيل اصل ۱۴۱ سابق، در اصل ۱۳۵ كنوني آمده است اظهار داشت:‌ بعد از بازنگري قانون اساسي، اين اختيار به رييس جمهوري تفويض نشده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.